Summa sidvisningar

torsdag 3 oktober 2013

Klippmaskin för häst Clipping machine for horses

Heiniger Progress

Äntligen har jag testat min nyinköpta klippmaskin. Efter noggrant övervägande blev det en Heiniger Progress (identisk med Alfa Laval HCP 65). De görs på samma fabrik och har identiska skär.

Leverantören var också mycket bra. Jag lyckades inte komma igenom med betalningen på nätet, men efter ett telefonsamtal dit, skickades maskinen direkt till mig tillsammans med faktura och med riktigt bra information. Skulle något krångla är det bara att vända sig dit, de har service för reparation och slipning av skären mm mm.
De säljer även klippmaskiner till nötkreatur och inte minst till får, så de har god vana i branschen!

Efter en "liten" provklippning på Brádur där han bara blev klippt ca 10 cm på halsen från manen och neråt som en ränna s k lusränna måste jag säga att jag är jättebelåten!!!

Maskinen klippte väldigt lätt genom den tjocka pälsen, den väger mindre än ett kg och framför allt var den väldigt tyst!!!

Tusen tack till Veronika Olsson som hjälpte mig att våga komma igång!!!!

Nu står Prinsessa på tur.... Hon har mig veterligen aldrig blivit klippt tidigare, men i nästa vecka så...


Now I have tested my new Clipping Machine for horses. I have bought a Heiniger Progress and it is identical to AlfaLaval HCP65. They are made in the same fabric and have the same clipper blades.

I did a small test on Brádur and I am very, very satisfied. The machine was working very easily, it is very silent and it is not heavy - less than 1 kg!

Many, many thanks to Veronika Olsson, who helped me to start  :)

Next horse will be Princess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar