Summa sidvisningar

tisdag 1 januari 2013

Sadel till salu Saddle for sale

Efter mycket funderande har jag nu kommit fram till att jag kan tänka mig att sälja min sadel Stall Akur Excall.
Excall är den dubbelkåpade varianten av Lettir. den tillverkas inte längre eftersom mannen som hade Stall Akurs sadlar och tillverkning lagt ner produktionen till mångas stora sorg. Sadlarna var välgjorda och genomtänkta!

Sadeln är i fantastiskt gott skick, 17, 5 " MW Original bom. Tillverkad år 2007. De senaste två åren har den inte varit mycket använd då Kolur som sadeln köptes till blivit för gammal att ridas.

Man kommer rätt i sadeln d v s får rätt sits, den är oerhört skön, man känner hästen väl men har ändå bra stöd och man sitter inte fast.

Den är utrustad med D-ringar 2 på var sida om man vill ha sadelväskor. På ena kåpans nedersta kant behöver sömmen fästas på ca 2 cm långt område (dekorationssöm). Kostar ca 100-200 kr hos sadelmakare eller skomakare.
Sadeln kan naturligtvis få provas, men jag lämnar inte iväg den utan vill i så fall vara med.

Pris: 7 800 SEK pok









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar